torsdag 20 februari 2014

Tvättstuga...

Trots 5 barn och berg med tvätt så har jag världens minsta yta att hålla till med tvättbestyren på. En tvättmaskin med en arbetsskiva uppe på. Typ. Tvätten hängs på en torkställning som står i badkaret (som då kommer att få ryka till förmån för en ny dusch med glasdörrar, perfekt med 2 tonåringar i huset) om det inte är sommar förstås. Då hängs den ute. Vi kommer till sommaren/hösten att få loss ett rum därnere på ungefär 10kvm. Det ska bli min/vår nya tvättstuga. Gud så himla skönt! Jag längtar. Vill typ börja nu fast det går inte precis ha ha. Får leta inspiration och spara pengar så länge;-).

Jag kommer till och med att kunna ha strykbrädan framme där jämt. Ett snyggt överdrag till den bara:-). Och även en torktumlare får plats, blir nog nödvändigt när jag börjar jobba.  Nåväl att tömma rummet totalt blir Leifs jobb. Det går att påbörja redan nu. Att hitta snygga smarta lösningar blir mitt;-).

Inga kommentarer: