söndag 9 mars 2014

I magsjukans efterdyningar

tröstshoppar jag å det grövsta...

2 sådana här fina softshell åkpåsar från the buppa brand är på väg till Tjärnvägen. Ser jag något jag vill ha så kan jag ju aldrig låta bli...Fruktansvärt hopplös är jag. Iofs har jag handlat alla kläder och Victoria secret dofter och annat krafs till Ebba så det är väl inte mer än rätt att jag får något "jag" vill ha också. Dessa åkpåsar finns med 20% rabatt på Babyland just nu. rätt värt ändå. Det är just det där att det ska vara två av allt som gör det så himla dyrt =(. De är i softshell, med vind och vattentät yta och mjukt fleece inuti. Inte lika varm som en vinteråkpåse utan tanken är att de ska använda den nu i vår och i höst och under sommaren tar man av locket och har en snygg grafiskt svart/vit sittdyna och sätter på locket vid behov typ blåst. Jag riktigt längtar efter dem och de har fått jättebra betyg i alla recensioner. Våra vinteråkpåsar är från samma märke, också sjukt fina och vi är kanonnöjda =) men det känns som att det är dags att byta ut dem till något annat nu. Försvarar mig också med att det inte finns någon fotsack till vår vagn så dessa åkpåsar får fylla den funktionen istället helt enkelt....

Till det tråkiga så har vi "haft" kräksjukan. Alla utom Ebba och Wille så vi får väl se om de klarar sig eller åker dit. det har dock gått 2 dygn sedan siste man kräktes så jag hoppas att det är över, men man vet aldrig. Jag har tvättat i sinne i alla fall....

Inga kommentarer: