söndag 22 mars 2015

Sjuka barn. ..

Herregud så långdragen förkylning. Både Max och Milo har haft feber varsin vända sedan i tisdags. Milo har en jobbig ögoninflammation och båda hostar mycket. Wille hade kladdiga ögon i fredags och igår men i övrigt pigg. Albin har ont i halsen...

I fredags vabbade jag trots kris på jobbet som lyckligtvis löste sig ändå. Som alltid när jag är hemma och Leif jobbar så hinner jag hitta på en massa bra idéer 😉.  Tvillingarnas expedithyllor byts ut mot 2 trofaststommar (enligt bild men självklart med svarta & vita backar) mellan lekkök er och den höga trofaststommen. Då blir det mer enhetligt och de är ju lika djupa. Ny bild får ni när det är klart, förhoppningsvis kommer de på fredag...

Expedithyllorna bärs ner i hallen (en är redan där) och ställs på varann på höjden. I den nedre är allt som var i ekhyllan i tv-rummet, nu kan vi bära ut den i garaget och det är ekfritt förutom tidningsstället. Får köpa ett nytt sen. I den övre expedithyllan tänker jag ställa alla spel som just nu står uppe på Ebbas garderob och ingen ids därmed ta ner dem..Skandal ju. Några dörrinsatser till hyllan sen så blir det dold förvaring och lättåtkomligt. Nice.

Nästa positiva grej med min smarta idé är att det ju blir tomt och fint på Ebbas garderob. Dit kan man köpa några stora snygga förvaringslådor med lock. Man kan aldrig ha för mycket förvaring när man är många och jag hittar säkert på något att förvara i lådorna.

Här ser ni trofast möblerna till tvillingarna och en ensam expedit. Lampan ska inte stå där, jag har en grön svamplampa över som ska få stå i ett hål i övre hyllan och tavlan ska vi flytta. Men det kan ju vara kul med en halvful före-bild.

Inga kommentarer: